tisdag 8 november 2011

Mario Badescu Seaweed Cleansing Soap

Jag har nu under en period provat Mario Badescus Seaweed Cleansing Soap efter att fått med den i min senaste beställning från Eleven.

























Produktbeskrivning på eleven.se: "Denna milda och varsamt exfolierande tjocka och krämiga ansiktsrengörare innehåller mineralrikt, anti-inflammatoriskt sjögräs. Passar perfekt för alla hudtyper, även känslig hy.
  • Använd för daglig rengöring.
  • Ej tvålbaserad.
  • För alla hudtyper."

Vad tycker jag om produkten: Först och främst, jag fullkomligt älskar doften och konsistensen. Detta är en smakfråga, för efter att ha kollat runt så ser jag flera som tycker den luktar avlopp, tycker konsistensen är märklig osv... Något jag alltså inte kan relatera till överhuvudtaget.

Den tar inte bort makeup särskilt bra, i alla fall inte tyngre makeup, så jag får ha en särskild remover till detta. Som ansiktsrengöring är den dock ypperlig! Jag gillar att den inte löddrar, de små bitarna av sjögräs skrubbar skönt mot huden och känslan efteråt är hur härlig som helst... Den torkar inte ut och den lämnar huden ren och fräsch. Jag har kombinerad hy/känslig hy).

Jag kommer med andra ord köpa denna produkt igen. 236 ml kostar 159 kr och 473 ml kostar 274 kr på Eleven. Mario Badescu finns även på Beautybay (vet ni om något annat ställe man kan få tag på deras produkter är det bara att hojta till).

Inga kommentarer: