tisdag 15 november 2011

Sebamed Wind & Cold Cream

De senaste tre vintrarna har jag bott i Oslo. På jobbet var det stora temperatur- och fuktskillnader (jobbade i en matbutik), påväg till och från jobbet var det SVINKALLT och hemma i min lägenhet var det SVINVARMT.

Min hy och framförallt mina händer tog stryk av det, minst sagt. Klart man blir torrare på vintern, men jag har kämpat med både sprucken hud och eksem. Ingenting hjälpte, och det fick absolut inte innehålla parfym!!! Då bröt helvetet löst.

Så sprang jag på den här krämen på ett apotek. Det blev ett spontanköp... Och jag är så tacksam för detta! Den krämen har bokstavligt talat räddat mig! Det blev EXTREMT MÄRKBAR skillnad på mina små tassar, så länge jag var noggrann med att använda krämen så försvann sprickorna, eksemen och den smärta och sveda som jag tidigare dragits med.

Okej... Jag har kollat efter den i några få apotek här i Sverige. Ingen lycka. MEN, nu har jag hittat ett internetapotek som säljer alla produkter från Sebamed... Däribland Wind & Cold Cream. Hurra hurra hurra. :)

























Produktinformation:
Köldkräm för hela familjen med bivax som skyddar huden mot kyla och uttorkning. Idealisk för torr till extra torr och känslig hy. Ett högt innehåll på över 70% vegetabiliska oljor gör krämen rik på fett och fukt vilket hjälper till att återställa hudens fuktbalans. Avokadoolja i kombination med essentiella fettsyror från mandelolja hjälper också till att återställa och skydda huden.
Fritt från vatten, mineraloljor, parfym, konserveringsmedel och parabener.

Inga kommentarer: